BMX (BME Stock Exchange)

játék

Ezzel a játékkal kedvet szeretnék csinálni a C++ programozáshoz, általában a programozáshoz.

A játék pillanatnyi állása itt tekinthetõ meg.

A BMX játékban bárki részt vehet, akinek van ural2 témaszáma (loginnév).
A játékhoz egy egyszerû C++ programot kell készíteni, ami értékpapírokat ad ill. vesz egy virtuális tõzsdén. Minden játékos azonos mennyiségû fizetõeszközt ill. értékpapírt kap egy-egy futam kezdetén, amellyel gazdálkodhat. Minden futam elõre meghatározott számú körbõl áll. Minden egyes körben minden játékos azonos feltételekkel vásárolhat ill. adhat el. A játék célja a lehetõ legnagyobb vagyon elérése a futam végére. Naponta több futam lesz minden futam pontosan megadott idõben kezdõdik. A futamok eredményeit összesítjük.

A tõzsde persze nem valóságos, és nem is tükrözi egy valós piac mûködését, csak hasonlít ahhoz. Az egyes körökben alkalmazott eladási/vételi árakat maga a piacteret megvalósító szerver program határozza meg a kereslet/kínálat alapján.

Részletesebben:

Jutalom:

Több kategóriában hirdetünk versenyt. Minden kategóriában csokoládét, és elismerést (vállveregetést) kap az elsõ 3 helyezett. Kategóriák:

Megszorítások:

Mûködés, alapelvek:

A játékos program könnyebb áttekinthetõsége, megtervezhetõsége érdekében a játékos és bróker_szerver közötti kommunikációt callback technikára építve egy C++ osztályban (Player) valósítottuk meg, melybõl származtatással hozható létre a felhasználó saját osztálya. A Player osztályból létrehozott mintaprogram dokumentációja segít a mûködés pontos megértésében. A mintaprogram és a kommunikációt megvalósító könyvtár a ~szebi/BMX katalógusban található.

Javasolt munkamódszer a játékos kifejlesztéséhez:

Játék menete, technikai lépések:

Tesztelés:

Cron használata:

Jó szórakozást kívánunk.

Szeberényi Imre, Dóbé Péter, Kápolnai Richárd


Szeberényi Imre
© BME  Irányítástechnika és Informatika Tanszék
Utolsó módosítás:2012-04-11